Toshiba Qosmio G50-12G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Qosmio G50-12G op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

Essie1973 01-10-2009

Hallo allemaal.
Ik heb deze laptop nou zo'n 3 maand.
Het is een geweldige multimedia laptop je kunt er heel veel mee.
Hij is supersnel,en heb verder weinig problemen mee.

Gr Essie

klaasvaak 17-09-2009
Geschreven voor: Toshiba Qosmio G50-12G

Beste Qosmio gebruikers hier mijn score, allereerst mijn dank aan diegene die mij de oplossing voor mijn opstart geluid geboden hebben,het maken van de herstel schijfjes
lukt nog steeds niet ik heb als nood oplossing het bestand op de F schijf naar een usb stick (sandisk cruzer micro usb 2.0 flash drive 8gb)gesleept ale andere brandwerkzaamheden tot nu toe zonder problemen.
Ik moet opmerken dat ik momenteel geen enkel probleem
heb en alles naar behoren funcioneerd, dus kan ik nu na enkele maanden toch wel zeggen dat het een geweldige laptop is met een uitzonderlijk mooi beeld, maar voor het geld wat deze kost mag je wel wat verwachten toch.

frits2 04-08-2009
Geschreven voor: Toshiba Qosmio G50-12G

na een maand stevig testen kan ik niet anders zeggen dat dit een geweldige machine is
dit is een laptop die werkelijk op alle gebieden super presteer
heb hier voor een HP HDX X18 gehad maar die is toch wel een maatje te klein vergeleken met wat deze laptop alle maal kan.
Er is maar een klein probleem
en dat is dat er zo veel mogelijk heden zijn dat somigen mensen daar wat meer tijd voor nodig hebben om hiermee omte kunnen gaan.
Echt een super laptop!

DeJim 24-06-2009
Geschreven voor: Toshiba Qosmio G50-12G

Een sublieme laptop,snel, strak, mooi en een geluid zoals ik nog nooit bij een notebook ben tegengekomen.
Het opstartgeluid is inderdaad in het bios uit te schakelen.
Ik heb de recovery cd van vista gebrand en vervolgens de schijven totaal leeggemaakt en windows 7 geinstalleerd, wel de 32bit versie er is momenteel geen driver beschikbaar voor de HD media processor in 64bit.
Alle overbodige software heb ik zodoende kunnen achterwege laten.
Er zijn inderdaad snellere (game)laptops, maar deze is zowat in alles een subtopper

rvm 20-06-2009

Update,

Alhoewel ik in de aanvang lovend was over mijn aangeschafte toshiba Qosmio, kom ik na een aantal maanden gebruik hier op terug. Sinds een tijdje maakt het apparaat een versschrikkelijke start toon, die op geen enkele manier is weg te krijgen. Opnieuw starten en de front headset stekkers afdekken is een tijdelijke oplossing. De toon gaat overal doorheen en is verschrikkelijk irritant. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en hoor ik hier dat ik niet de enigste ben?

Na een aantal zware apllicaties te hebben geinstaleerd is hij toch niet echt veel sneller als andere type laptops met Duo core processors. ik heb het hier bijv. over een Hp uit de hogere klasse met een Intel P8600 2,4 Ghz waar ik ook mee werk. Ik werkte altijd al met HP en dat blijft nu voorlopig ook zo.

michielkersten72 18-02-2009
Geschreven voor: Toshiba Qosmio G50-12G

De toshiba QOSMIO G50-12g is een wegaloze laptop met alle gemakken voorzien.Een haar scherp beeld ,full HD en zuivere klanken,HARMAN/KARDON.
en dan is die ook nog eents super snel!!T9550e en dan die hardeschijf van 1tg ongelovelijk.Heb hem nu 2 weken en ben er niet meer bij weg te slaan,dit is de laptop waar ik al die tijd naar gezocht heb.ondanks de hoge prijs is dit 't geld dubbel en dwars waard.deze toshiba qosmio G50-12g is laptop voor de echte liefhebber. Voor meer informatie kijk je op de site van toshiba,zeer overzichtelijk

remoss 11-02-2009
Geschreven voor: Toshiba Qosmio G50-12G

De Qosmio G50-12G staat nu zo'n anderhalve week op mijn tafel maar het blijkt werkelijk een fantastische machine.
Bloedje snel, mooi beeld en degelijk gebouwd.

De extra Quadcore multimedia processor doet werkelijk waarvoor deze is gemaakt, o.a. het real-time uopsampelen van dvd-video naar HD formaat. En het mag gezegd, dat is sublieme verbetering van het weergegeven beeld. Via HDMI op de full HD Philips flatscreen staat er een scherp gestoken beeld.
Aangesloten op de TV heb je samen met Windows Media Centre een mooie multimediaset incl. afstandsbediening.

Op geluidsgebied is ook veel te beleven. Het zal nooit een mega sound worden natuurlijk maar voor een laptop is het strak en helder.

Het full HD beeldscherm is mooi groot (18,4), helder en scherp. Niets op aan te merken.

V.w.b. opslag heb je ook weinig redenen tot klagen. 1 TB aan schijfruimte is heerlijk.
Opgedeeld in 3 partities waarvan 2 op de eerste schijf en één de 2e schijf welke dus niet is gedeeld.
Op de 2e partitie van de eerste schijf staat tevens de reddingssoftware om e.e.a. naar de originele staat terug te zetten.
Je kunt ook backup DVD's maken en daarna de reddingspartitie opschonen.

Aansluitmogelijkheden zijn er ook zat, eindelijk ook een USB aansluiting aan de achterzijde voor b.v. een muis zodat deze niet in de weg zit aan de rechterkant (waar meestal de muis ligt)
Er is zelfs een TV tuner aan boord en kan de machine Digitale TV uit de lucht plukken (niet geprobeerd).

Verder doet de laptop met zijn Centrino 2 P9550 en 4 GB geheugen zijn werk vlot en zonder haperen. Photoshop CS4 draait als een zonnetje. Alle programma's eigenlijk.

Het enige probleem wat ik had was een blauw scherm ná installeren van de Logitech drivers voor mijn Revolution muis. Die er dus maar weer afgehaald en weg was probleem. Ligt niet aan de Toshiba in ieder geval.

Ook heel stijlvol is de witte ledverlichting naast de speakers, boven het touchpad, rond de volumeregelaar en onder de touchbedienings knoppen.
Jammer dat het niet onder alle toetsen van het toetsenbord zit. Die is namelijk zwart en in het donker wat slechter af te lezen. Vooral omdat het glimt en het beeldscherm er in weerspiegeld.
Dat glimmen van het hele oppervlak van de laptop is wat dat aangaat toch wel een nadeeltje, je ziet er elk vetvlekje en vingerafdrukje op.
Heeft met de feilose werking van de G50 niets te maken maar voor sommigen iets om rekening mee te houden. Voor mij heeft de vormgeving toch een 9

De degelijkheid is ook prima. Het enige wat ik heb gemerkt is dat het toetsenbord bij hard typen iets doorbuigt. Dat valt waarschijnlijk vooral op omdat alles glimt. Elk toetsenboord doet dat enigzins.

Wat mij betreft een aanrader. Ondanks de wat hoge prijs.

Jammer dat de specificaties nog niet op de Kieskeurig site staan, ze liegen er n.l. niet om. Maar ze zijn makkelijk te vinden op de Toshiba site.